Електроскутери у 2023? Огляд моделей Maxxter та YADEA / EDG GROUP

Що таке електроскутер та чи буде така штука актуальною найближчими роками? Чим електроскутер може бути корисним та які його перспективи в Україні – детальніше в цьому огляді.

Електроскутер – це найчастіше двоколісний транспортний засіб, який для власної рушійної сили використовує електродвигун.

Зазвичай зовні електроскутер досить важко відрізнити від його бензинових предків. Усе доти, доки ви не почнете газувати.

Електроскутери не мають жодних вихлопних газів і працюють абсолютно безшумно. Тобто є цілком комфортними як для користувача, так і для оточення.

 

У рух електроскутер приводить електричний двигун, що живиться від акумулятора. Зазвичай використовуються свинцево-кислотні, літієві або графенові акумулятори. Тип акумулятора впливатиме на довговічність, ефективність і, звісно, на ціну вашого коника.

Зарядити електроскутер можна за допомогою звичайної мережі від розетки 220 В.

Двигуни сучасних електроскутерів безщіткові або безколекторні – це така удосконалена конструкція, яка не має фізичного зносу. Гальма при акуратному використанні служитимуть роками, а покришки коліс безкамерні – у разі проколу їх ви зможете полагодити самостійно, або ж на будь-якому шиномонтажі. Загалом на цьому ваші зобов’язання, щодо обслуговування транспорту закінчуються – жодних мастильних речовин, додаткових болтів, кріплень чи палива.

Maxxter NOVA. Стандартна модель, так би мовити, за замовчуванням. Увібрала в себе найактуальніші нині технологічні досягнення галузі. Вона чудово підійде новачкам для знайомства з таким класом транспорту як електроскутер. Відмінний баланс продуктивності та ціни.

Maxxter NEOS III – це остання наразі модифікація відомої лінійки NEOS. Новинка має покращені гальма – вони дискові і спереду, і ззаду. Також ця модель має потужніший двигун, якщо порівнювати його з Maxxter NOVA.

Yadea RN – типовий представник бренду. Фішкою скутера є функція рекуперації. Якщо стисло, то полягає вона у заряджанні акумулятора від обертів колеса. Тобто, коли ви їдете, відпустивши газ, механічна енергія обертання колеса перетворюється в електричну енергію і повертається до акумулятора. Така собі динамо-машина на колесах. Але зрозуміло, що це не вічний двигун – функція лише трохи подовжує час роботи на одному заряді – про запас.

Yadea E8S – одна із передових моделей Yadea на ринку. Це найпотужніший скутер цього огляду. Обидва гальма дискові, збільшені 18-дюймові колеса, надзвичайно чіткий LCD-дисплей та найбільша місткість акумулятора – 38 А·год. За нормальних умов це подарує користувачу пробіг до феноменальних 110 км/год. E8S також має функцію рекуперації. Ну і вишуканий італійський дизайн, звісно ж.

Скутери Maxxter використовують свинцево-кислотні акумулятори – вони значно дешевші за літієві батареї, від чого їх носії стають значно доступнішими. На Yadea встановлені графенові батареї. Вони приємні тим, що поводять себе більш передбачувано за екстремальних температур, повільніше розряджаються та швидше заряджаються. Ну і власне кількість циклів розряду-заряду в них вища, тобто вони банально мають більший термін служби.

Атрибутами пристойного електроскутера є такі елементи, як місткий багажник, додаткові кишені для дрібних речей, таких як смартфон, а також порти для заряджання дрібних пристроїв.

Зокрема на них також присутні навігаційні фішки, на кшталт інформативних цифрових панелей, які допоможуть вам слідкувати за станом транспорту: його швидкістю, рівнем заряду акумулятора, швидкісними передачами і таке інше. Повноцінним учасником дорожнього руху скутер роблять його габаритні вогні, яскраві фари, гучний звуковий сигнал.

Коректно розташовані люстерка заднього виду значно полегшать орієнтування електроскутериста під час руху.

З елементів ергономіки та безпеки варто відзначити надійні ніжки – подекуди на деяких моделях їх буває одразу дві: велика та мала – а також гальма: усе частіше на скутерах можна побачити дискові гальма як спереду, так і позаду.

Проте розповсюдженою також є практика змішаної системи – більш плавні барабанні позаду та дискові спереду. Гальмівна система рядового скутера спрацьовує досить оперативно – але не настільки аби вершник вилітав із сідла за різкої зупинки.

Електроскутер запускається за допомогою ключа запалювання. Сіли, прокрутили, поїхали. Решту часу ваш транспорт стоятиме на сигналізації, яка спрацьовує при спробі зрушити його з місця. При цьому заднє колесо блокується, тож фізично перемістити скутер буде надзвичайно складно.

До речі – середня вага електроскутерів як правило перевалює за сто кілограмів, тому якщо ви дівчина, підліток або тендітний чоловік – зважайте на габарити та вагу моделі при виборі. Звичайно, завжди краще, так би мовити, поміряти бажані варіанти особисто перед покупкою.

Ручка газу на електроскутері зазвичай знаходиться на правій стороні стерна. Плавно прокручуючи ручку, ви будете набирати швидкість. Будьте обачні – розганяються ці штуки досить швидко. Для більшого комфорту, зазвичай скутери оснащують спеціальним режимом круїз-контролю, або ж різними швидкісними передачами, в яких ваш двоколісний друг буде триматися в межах комфортної для вас швидкості – тоді вам не треба буде судомно смикати ручку газу балансуючи швидкість.

Найпростіша модель огляду – Maxxter NOVA розганяється до 45 км/год і здатен долати дистанцію до 80 км на одному заряді. У найпотужнішої моделі огляду – YADEA E8S – ці показники сягають 50 км/год та 110 км відповідно. Такі цифри досягаються за нормальних умов, а коливаються залежно від рельєфу місцевості, стилю їзди та вагового навантаження.

До речі, ліміти навантаження зі збереженням заявлених швидкісних характеристик та витривалості для наших скутерів приблизно однакові – понад сто кілограмів, тому навіть якщо ви Арнольд – це навряд сильно вплине на продуктивність електроскутера. Ну, а якщо серйозно, то розрахунок ваги також містить опцію перевезення пасажира, адже форм-фактор більшості скутерів таке дозволяє.

Заряд акумулятора буде витрачатися менше саме за низької швидкості пересування. Якщо постійно тиснути газ до упору – двигун працюватиме безперервно і, відповідно витрачатиме більше енергії акумулятора. Тихіше їдеш – далі будеш.

При виборі електроскутера важливі два внутрішні компоненти – електродвигун та акумулятор. Дистанція – це акумулятор, швидкість – це потужність двигуна. Хочете їхати довше – дивитесь на тип і місткість акумулятора, хочете їхати швидше – дивитесь на потужність двигуна.

Наші електроскутери їздять на безкамерних покришках. Тобто замінювати їх буде легко, дешево та швидко. До того ж, у разі проколу, безкамерне колесо дозволить проїхати ще певну дистанцію, а не випустить усе повітря одразу.

Діаметр коліс сьогоднішніх скутерів варіюється між шістнадцятьма та вісімнадцятьма дюймами. Від розміру колеса залежатиме маневровість та керованість транспорту.

Плюси

Простота. У комплекті зі скутером ви отримуєте зарядний пристрій та посібник користувача. Далі ви вставляєте ключ, заводите і їдете. Жодної реєстрації, прав чи особливих навичок.

Ціна. Насправді бюджетний електроскутер коштує як небюджетний велосипед. А термін служби такого пристрою точно себе окупить.

Дешеве обслуговування. Електроскутер практично не має запчастин, які можуть вийти з ладу. При акуратному використанні додаткове обслуговування просто не потрібне. Найвразливішим тут є акумулятор, але навіть цей елемент має термін служби щонайменше 5 років та є уніфікованим – тобто ви зможете встановити новий акумулятор, навіть якщо вашу модель електротранспорту знімуть з виробництва.

Стиль. На ринку ви знайдете найрізноманітніші форми та дизайни, кольори та функції. Електроскутер це круто і сучасно.
Екологічність та економність. Електротранспорт повністю екофрендлі. Він не має вихлопів, не шумить, не забруднює атмосферу. До того ж на його утримання ви витрачатимете кілька гривень на місяць за електроенергію. Це вирішальний фактор у порівнянні з бензиновим транспортом.

Мінуси

Безшумність. Так – це як плюс, так і мінус. Ви маєте бути обачними, адже учасники дорожнього руху можуть своєчасно вас не почути, якщо ви позаду. Вважайте.

Заряджання. Якщо ви мешкаєте у квартирі, вам доведеться подумати, як ви будете заряджати ваш скутер – підійматимете його нагору, або тягнутимете подовжувач.

Електроскутер – це чудовий спосіб пересуватися містом, передмістям, по асфальту або нерівним поверхням. Запасу ходу найпростішої моделі вистачить, аби перетнути увесь Київ – туди й назад. Такий вид транспорту невибагливий в обслуговуванні, достатньо всюдихідний і демісезонний.

З юридичної точки зору – транспорт, потужність двигуна якого, не перевищує 3000 Вт, не потребує реєстрації засобу та спеціальних водійських прав. Тому, теоретично, чіплятися до вас за відсутність таких документів права не має навіть поліція. Але пам’ятайте: ви несете відповідальність за себе та людей навколо. Це не звичайна розвага, це серйозний транспортний засіб. Потужний спосіб пересуватися містом та передмістям. Тому і користуватися ним ви маєте з увагою та обережністю. Проте і в якості прогулянки, просто аби покататися, електроскутер гарно підійде. Головне не забувайте надягати шолом.

Це вдале рішення для людей будь-якого віку, статі і комплекції. Поїдете ви за покупками, у гості до рідних, на роботу чи навчання, або просто на прогулянку – електроскутер буде надійним і універсальним засобом пересування. Чи варто говорити про професію кур’єра – коли вам не потрібно буде додатково витрачатися на бензин, аби виконувати свою роботу.

Електротранспорт – це перспективна галузь сьогодення, яка є досить молодою в Україні, проте активно розвивається. Люди дедалі частіше обирають такий спосіб пересування. Електроскутер актуальний зараз, і актуальність ця зростатиме з роками. Це стильно, бюджетно, корисно та ефективно. Бігом у магазин!